EU-ympäristömerkki kirittää kehittämään toimintaa

Osalla Lönnberg Print&Promon painetuista tuotteista on EU-ympäristömerkki. Merkin tiukat kriteerit sopivat painotalolle, joka haluaa olla edelläkävijä myös ympäristöasioissa.

Lönnbergin painetuilla tuotteilla on ollut EU-ympäristömerkki vuoden 2012 alusta. Erityisen ympäristöystävällisiksi tuotteiksi tuotantojohtaja Jani Ojanen mainitsee taidekirjat, jotka ovat miltei ikuisia ja vähän ympäristöä kuormittavia.

Merkin hankintaan Lönnberg Print&Promoa siivittivät sekä yrityksen arvot että kuluttajat.

– Tänä päivänä asiakkaat ovat ympäristötietoisia, laatutietoisia ja hintatietoisia. Kaikilta alamme yrityksiltä vaaditaan paljon ponnisteluja, jotta pystymme täyttämään asiakkaiden toiveet. Omassa yrityskulttuurissamme tämä tarkoittaa vain yhtä asiaa: jatkuvaa kehittämistä. Jos näin ei ymmärrä tehdä, tulevaisuus on aika synkkä, sanoo tuotantojohtaja Jani Ojanen.

EU-ympäristömerkin kriteerejä Ojanen luonnehtii erittäin tiukoiksi. Se sopii Lönnberg Print&Promolle, sillä yrityksen 100-vuotisessa historiassa on aina ollut pyrkimys seistä etujoukoissa ympäristöarvojen toteutuksessa. Ympäristömerkin hankintaan kannusti myös asiakasyhteistyö.

EU-ympäristömerkistä monia hyötyjä

Ympäristömerkit yleensäkin vaativat Lönnberg Print&Promolta jatkuvaa uusien materiaalien ja valmistusmenetelmien tutkimista.

– Ympäristömerkit edesauttavat ylläpitämään jatkuvan kehittämisen filosofiaa, sanoo Jani Ojanen.

EU-ympäristömerkin puolesta puhuu myös se, että merkistä on apua tuotteiden markkinoinnissa.

Ojanen kannustaa asiakasyrityksiä ja kuluttajia valitsemaan EU-ympäristömerkityn tuotteen, koska merkki on tae ympäristöystävällisyydestä, laadukkuudesta ja kestävyydestä.

EU-ympäristömerkki

EU-ympäristömerkki